08-07 tm 30-07 Nederlandse regeldingen.

In Baarn gaan we eerst de auto van John ophalen, want die mogen we een nachtje lenen. Tim gaat vanavond op stap met een vriend en met de auto kan hij zelf vanaf de camping op pad gaan. Ik rij met Johns auto achter Tim aan. Achteruit de oprit af, terwijl mijn schoonvader kijkt is toch even opletten geblazen, na een jaar niet gereden te hebben. Vorige week reed ik al even in iemands auto en gelukkig verleer je het niet zo snel. We rijden naar Paul, Melanie en Kai, want daar mogen de jongens een nachtje slapen. Onderweg naar Baarn hebben de jongens beide geslapen als roosjes na hun logeer partijen van afgelopen nacht en hopelijk deed dat uurtje ze goed genoeg om nog een nachtje weinig te slapen. Nadat we ze gedropt hebben, rijden we snel door naar de camping de zeven Linden. De vorige keer dat we er waren waarschuwde hij ons dat dit een drukker weekend zou kunnen zijn, dus we willen er meteen om 5 uur zijn.

We zijn er iets eerder dan 5 uur en alle plekken zijn nog een soort van vrij. Op drie van de zes camperplekken staat een snackkar. Toevallig moeten wij nog iets eten. Ik eet een salade en Fea eet soep. Daar past mooi een snackje bij. Tim eet ook nog even een kroketje en dan gaat hij snel op pad. Fea en ik hebben een meiden avond.

Na ons eten, lopen we een rondje over de camping. Helemaal achterin vinden wij een speelplek met een glijbaan en een zipline en super veel kinderen. Fea maakt contact en speelt de hele avond met andere kinderen. Om 21:30uur ben ik toch echt wel klaar met toekijken en gaan we terug naar de camper om lekker te slapen. Tim kom om 03:30uur er ook weer bijliggen.

Het grote nadeel van deze plek is dat we om 10:00uur er weer af moeten. Tim heeft een beetje moeite met wakker worden haha. Ik bereid alles voor om te vertrekken en dan trek ik hem om 9:55 uur toch zijn bed uit om te gaan rijden. Ik moet met de auto terug naar John. We drinken daar even een kopje thee en dan halen we de jongens op en gaan we door naar mijn vader. Daar zijn mijn broers en neven om een ouderwetse opa’s ballendag. Mijn vader frituurt dan voor een weeshuis friet en snacks en wij proberen die dan zo snel mogelijk weg te werken hahahah. Mijn zus is op vakantie en mijn schoonzus is er ook niet, dus het scheelt dit keer een aantal monden om te vullen. De jongens bedenken dat ze wel even kunnen zwemmen bij Stijn en Thijs in hun zwembad, dus lopen ze met zijn alle daar heen. Om 16:30uur zijn wij wel uitgelult en komen de jongens ook weer terug. We gaan richting Apeldoorn voor Tims afspraak morgen.

We komen op p4n#237046. Het is een mooi aangelegde camperplaats. Het sanitair ziet er ook prima uit en we mogen met heet water afwassen!! Hoewel de wc’s en alles er super netjes uitzien, ruikt het wel extreem naar ouwe pis. De douche moet je appart betalen wat wij altijd een prima optie vinden. Wat alleen heel jammer is. De plek kost €15,- per nacht, maar we moeten €2,50 extra betalen per kind. Ik snap dat nooit zo goed, want met of zonder de kinderen de camper kan even groot zijn. Douchen betaal je apart, dus de kinderen kost de camperplaats niets extra, waarom dan wel extra rekenen? Voor één nachtje is het allemaal prima natuurlijk en de mevrouw laat ons voor twee kinderen betalen. Scheelt toch iets.

Na een goede nachtrust gaan we op pad. Tim heeft een gesprek met een coach, mijn lerares Jeanette van Kuik. Tim heeft al heel lang last van Psoriasis en we hadden gehoopt dat het tijdens het reizen rustiger zou worden, maar het tegendeel is waar. De psoriasis is juist veel aanweziger geworden en schreeuwt om aandacht. Nu heb ik gelezen dat de psoriasis veroorzaakt kan worden door jeugdtrauma en familiebelasting. Tim gaat met Jeanette kijken wat er zit. Natuurlijk moet ik Jeanette even een dikke knuffel geven en dan ga ik in de camper wachten tot ze weer klaar zijn.

Na een uur zijn ze weer uitgekletst en mogen wij er weer bij om nog even na te kletsen. Nu neem ik de kinderen ook mee en enthousiast vertellen ze over hun camper avonturen en hoe graag ze terug willen naar Portugal. Tim heeft ook een mooi gesprek gehad en een familieopstelling. Jeanette moedigt me aan om me vooral als kinder/gezins coach neer te zetten in Portugal. Ik ben het en ik kan het en ik mag altijd bellen. Vol goede zin en nieuwe inzichten reizen we weer naar Gaanderen toe. Terug in de tuin van de familie Kok. Terug naar het uitzoeken van onze spullen.

Eigenlijk loopt dat best wel soepel en we brengen vanalles weg. Ook nemen we spullen mee de camper in. Fea is super blij dat haar poppenspullen er weer zijn. Tussendoor ruimen we de tuin van de vakantiewoning op. Zo doen we ook nog wat terug voor hun gastvrijheid.

Deze poppenmoeder gaat op pad, richting de wifi. Je moet er wat voor over hebben
De kinderen spelen af en aan in het zwembad. Super leuk om te zien dat het nog steeds zo goed klikt met de jongens.

Vrijdag 14 juli gaan onze vrienden op vakantie en dan komt er iemand anders in het huis om op de hond te passen. Voor ons tijd om weer te verplaatsen. We laten wel onze fietsen en twee aanhangers in het weiland staan. Alles staat op marktplaats en hopelijk verkopen we het voordat we uit Nederland vertrekken.

We rijden naar Terborg naar de Paasberg. We hebben afgesproken met de familie Hoek, die ook in Espinhal of omgeving gaat wonen. De kinderen zijn super blij elkaar te zien. Fea is niet helemaal fit, maar ze zet zich eroverheen en speelt zich suf met Elin. Op zaterdag gaan ze lekker zwemmen. Ik krijg een berichtje van Marktplaats dan iemand het aanhangertje wil. Hij is opweg voor zijn vakantie en staat met een kapotte bagagewagen in Duitsland. De as is gebroken en niet te repareren. Of hij nu de onze op kan komen halen. We spreken over een uur af want hij moet nog een stuk rijden. Hij is super blij dat hij zo snel en dichtbij een andere aanhanger heeft gevonden en wij zijn super blij dat we hem verkocht hebben.

Dag aanhangertje, dat je nog mooie reizen mag maken.

Max trek ik uit het zwembad, want die heeft een slaapfeestje met vriendjes. Eind van de middag zijn de kinderen uit gezwommen. Fea stort dan toch een beetje in. Ook het weer stort in. Het wordt kouder en regent een beetje. De zondag zitten we binnen. Fea heeft koorts en is echt ziek. Max is moe van het feestje. De familie Hoek moet weer verder en ’s middag nemen we afscheid. Tot in Portugal!

Wij blijven nu nog een paar dagen in Terborg staan. Vanuit hier kunnen de jongens zelf met vrienden afspreken en er naartoe gaan en wij zijn dichtbij de opslag.

Max vindt zijn Xbox terug.
Een beetje ontspanning tussendoor met wat tekenen.

We bestellen nieuwe brillen voor Tim en Rick en we gaan naar Mega pret. Tenminste we zouden met zijn alle gaan. Als we in Terborg staan dan is Lientje heel veel weg. Vorige keer hebben we natuurlijk al lang op haar staan wachten en nu is ze weer weg. Ik besluit niet mee te gaan naar Mega pret zodat ze de camper in kan als ze thuis komt. Ik ruim de camper op en ik ga wat schilderen.

Lizzy klimt op Sikkie.

Uiteindelijk komt Lientje pas om 21:00uur thuis. Ze is niet moe en heeft geen honger. Ik vermoed dat ze ergens naar binnen kan ofzo. De volgende dag smeert ze hem weer. Ik ga naar mijn moestuin. Deze had ik aangehouden, mochten we terug in Nederland willen wonen. Ik was even vergeten hoeveel potten ik daar neergezet had. Verder voel ik dat het niet meer mijn moestuin is. Een stel heeft de tuin gebruikt en het voelt nu prima om de tuin los te laten. Ik ga wel nog een paar spullen meenemen en een paar plantjes. Tim zal blij zijn met de extra rommel.

Stekkies om mee te nemen.

Als ik terug ben, dan is Lientje nog niet terug. Ik ga met Rick even naar het huis van Jessica om de sleutel op te halen. Tim blijft bij de camper en wacht op Lientje. Mocht ze terugkomen dan kan hij ook meteen deze kant op komen. De camper komt in de voortuin te staan. Zo kunnen we veel in het huis zijn, maar toch af en toe heen en weer voor onze eigen diertjes. De jongens gaan in huis slapen, zodat Jessica’s dieren niet alleen zijn.

Dat past net.

In plaats van dat ik even kan genieten van een huis, moet ik alles gehaast doen. Fea wilde namelijk super graag nog een meiden feestje. Maar ik wil ook graag de camper schoon en fris hebben en alles wassen. Ik ren me dus rot. Om half 1 zitten we te feesten bij het zwembad. De was staat aan en Tim heeft instructies voor meer was.

De meiden hebben super veel plezier in het zwembad.

Zaterdagochtend rennen we nog eens door het huis heen. Laatste was aan en alles poetsen we weer schoon. Om 3uur komt iemand anders ons aflossen. Als hij er is dan zegt hij dat hij het weekend eigenlijk zelf heel druk is en als we willen kunnen we nog twee nachtjes blijven. Dat willen we wel en daardoor ga ik de hele zondag op mijn gat zitten haha.

Maandagmiddag gaan we weer verder. We gaan terug bij de Paasberg staan. Dinsdag gaan Fea en ik even samen op pad. Ze wil super graag naar de bioscoop, dus zitten om 10:30uur samen bij de film Elementen. Lekker met popcorn en cola erbij.

We gaan daarna nog even samen winkelen en ik koop een nieuwe dompelaar om thee te zetten in de camper. Echt een ideaal ding, maar mijn oude dompelaar is stuk.

Op woensdag laad ik de aanhanger vol. We verkopen Rick zijn fiets en er zijn afspraken gemaakt voor mijn fiets en die van Tim. Gelukkig lukt dat nog zo op het einde. Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden voor het ophalen van onze spullen. Hoe moeten we nu inschatten wat 15 kuub is.

Terug bij de camper drink ik nog een laatste koppie thee met een vriendin Max en Fea spelen ook een laaste keer met een vriendje en vriendin. Nu zit het afscheid nemen van mensen er toch aan te komen. We houden Lientje binnen, zodat we donderdag gewoon op pad kunnen gaan.

Op donderdag staan we vroeg op. Tim heeft geregeld dat de aanhanger nog nieuwe bandjes krijgt. Daarna komt er iemand voor mijn fiets. Helaas vindt ze hem niet fijn fietsen. Blijf ik toch met mijn fiets zitten. Ik bel een fietsenmaker op of hij hem wil. Ik moet er even langs fietsen en dan krijg ik nog 5 tientjes voor mijn fiets. We rijden daarna meteen door naar de opslag, want er wordt een grote kast opgehaald. Daarna rijden we snel door naar Tonny en Jannie om een laatste bakkie thee te doen. Om 17:00uur moeten we bij de opslag zijn. Steve zal daar dan zijn om onze spullen op te halen. Max en Fea hebben mazzel want die mogen bij Tonny en Jannie blijven terwijl wij het regelen. Rick gaat mee om te sjouwen.

Steve staat in de file en hij is er om 18:00uur. Wij hebben ondertussen wel een beetje buikpijn of het wel gaat passen. Een uur later komen we erachter dat het niet gaat passen. We staan even te dim dammen. Laten we spullen achter of laten we Steve nog een keer rijden? Steve kan de tweede keer rijden combineren met een andere rit. Hij vertelt ook dat mooie meubels vinden in Portugal best lastig is en kostbaar. We besluiten dat hij nog een keer gaat rijden. Ondertussen hebben Tonny en Jannie vast patat gehaald. Wij komen net op tijd terug om mee te eten. Daarna brengen we de auto van Jessica terug en halen we de fietsen op. Tonny heeft bedacht dat we best in de straat kunnen staan om te slapen.

We slapen dus een nachtje in de pelgrimstraat. In de avond zitten we nog wel te denken. We hadden best dozen met spullen achter kunnen laten, zodat we als nog de kasten mee hadden kunnen nemen. Kasten zijn misschien moeilijk te vinden, maar met de kosten die we nu moeten maken, hadden we ook nieuw servies en speelgoed en boeken kunnen kopen. Maar ja, dat is achteraf.

We slapen lekker in de pelgrimstraat en dan begint ons laatste rondje in Gaanderen. De kinderen mogen weer bij Tonny blijven. Ik wil nog een bloempot ophalen van mijn moestuin en nu Steve toch nog is rijdt, wil ik twee grote zware potten in de opslag erbij zetten. Tim moppert, maar hij helpt me toch. Bij de opslag regelen we extra maanden opslag en vertellen we dat Steve de spullen zelf op komt halen. Terug bij Tonny en Jannie staat er een schaal broodjes voor ons klaar. Wat wordt er fijn voor ons gezorgd zo die laatste stress dag. Ik probeerde ook nog even afscheid te nemen van onze oude directe buren. Maar als wij er zijn, dan zijn zij er niet en als zij er zijn, dan zijn wij er niet. We appe elkaar en hopelijk betekent het dat we elkaar snel weer zien.

We regelen de laaste dingen, koppelen de aanhanger er aan en dan zijn we klaar om Gaanderen te verlaten. Dag Gaanderen!

Tijd voor ons om afscheid te nemen in Baarn. Eerst Tims, vader en broer met gezin. We eten samen en nemen afscheid. Zij gaan op vakantie. Wij naar de camping. We krijgen de sleutels, dan kunnen we morgen en overmorgen bij hun de was doen en ons wassen. Zaterdag lunchen we bij mijn vader en ’s avond zien we mijn zus en gezin. Zondag is ons laatste dagje in Baarn dan rijden we nog een keer langs onze vaders.

Kom ik er om 15:00uur achter dat ik het kenteken bewijs en anwb passen van de auto van Jessica nog in mijn telefoon heb…..NEEEEEE!!!!!

Moeten we toch nog een omweg langs Silvolde maken voordat we het land uit gaan.

4 reacties op “08-07 tm 30-07 Nederlandse regeldingen.”

1. Kwamen we jullie nu vanmiddag tegen? Reden jullie weer richting Gaanderen tegen een uur of 1( geloof ik)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *