15-12 tm 20-12 Frikandellen en feest!

Het lukt ons niet om frikandellen te vinden in Albufeira, maar Jette heeft een tip van een Nederlandse supermarkt. De kinderen blijven graag in de camper tijdens het boodschappen doen en we parkeren bij de lidl. Wij kunnen stiekem naar de Nederlandse supermarkt. Je moet wel even diep in de portemonnee graaien, want een pak hagelslag kost €4,- maar Rick is bijna jarig en hij mist zijn hagelslag zo enorm. En we vinden frikandellen! Nu willen we alleen graag alles verstoppen tot Rick’s verjaardag. Gelukkig hebben we een paar plekjes in de camper waar de jongens nooit kijken. We besluiten ook lekker boerenkool met worst mee te nemen en tomatensoep, want dat hebben we ook nog niet in een ander land dan Nederland kunnen vinden. Fea is gek op tomatensoep uit blik.

Rick heeft meteen door dat er Jumbo op de worst staat. Ik klets me eruit dat de Lidl een Nederlandse partij heeft opgekocht en hij trapt er in. We hebben nog wel meer dingen gekocht, maar die zijn zo Hollands dat ik die samen met Rick’s hagelslag verstopt heb.

Lekker Hollands, boerenkool en tomatensoep.

We rijden naar Faro naar een camperplaats p4n#97542. Daar aangekomen is er niemand bij de receptie en de plek lijkt vol. Tim gaat in ieder geval de wc vast legen, dan is dat maar vast gedaan. We willen even wachten om te vragen of we mogen douchen. Gelukkig komt de man van de receptie snel weer en hij heeft ook nog wel een hoekje waar we kunnen staan. We kunnen de luifel er niet uitdraaien, maar we vinden het verder wel prima. Lekker op ons gemak douchen en ik kan alle was even doen. Wij kunnen hier prima een nachtje slapen.

Ik heb ook weer even contact met Jette, zij staan ook in de buurt en met een ander gezin. We besluiten om morgen hun kant op te gaan. Eerst lekker slapen.

We rijden naar Jette en de rest. Ze staan bij het vliegveld van Faro in de buurt. Hier kan je ook wandelen om flamingo’s en vliegtuigen te spotten.

Er staan echt flamingo’s op de foto haha.

Als we klaar zijn met flamingo’s en vliegtuigen spotten, spreken we af dat we met Jette en Paul van Bux on tour en Guy en Wendy van the freedomfamily meerijden naar de volgende plek in Tavira. En zo reizen we verder met drie campers, 6 volwassenen, 6 kinderen, twee katten en een hond.

In Tavira komen we in een soort grindbak camperplaats p4n#166229 terecht. Het is een low budget plaats. Het kost €9,- per nacht en je kan dan alles bijkopen. Elektra €3,-, douchen €1,- en de wc €0,50 per keer. Ik moet zeggen dat vijftig cent per wc beurt me wel een beetje tegen staat, maar ja, we blijven hier niet lang. Bij de receptie vraagt ze met hoeveel mensen we zijn en ik zeg ons en 3 kinderen. Moeten we ineens 3 euro per nacht extra betalen voor de kinderen. Ik vraag aan haar waarom dat is, want alle faciliteiten betaal je per gebruik. De kinderen zullen dus geen extra kosten maken met alleen maar bij ons in de camper te zijn. Ze legt uit dat het gewoon een regel is en dat we onze watertank vaker vullen dan mensen die met zijn tweeën zijn. Tja, dat betwijfel ik, maar ik laat het er maar bij.

Als we lekker in de camper zitten dan blijkt dat we naast een spoor staan met mega hard rijdende treinen. Als er een trein langs komt dan schut de camper heen en weer. Gelukkig rijden er niet veel treinen en als het goed is ook niet snachts. De kinderen spelen in ieder geval heel gezellig met elkaar. Morgen gaan we lekker naar de stad lopen. Nu lekker even chille en genieten van het mooie weer.

Voordat we de volgende dag naar de stad willen lopen ga ik even naar de wc. Plassen doen we in de camper maar poepen doen we voor €0,50 op de wc. Terwijl ik in de wc ben, komen Rick Max en Fea buiten erbij staan. Ze willen ook nog wel even naar de wc voor een pkas. Ik hou de deur open, zodat zij ook kunnen. De dame van de receptie ziet het en komt kijken. Ze ziet dat Max de deur open houdt voor Rick en spreekt me aan. We moeten wel €0,50 per persoon in de deur doen. Ik kijk haar vriendelijk aan en zeg dat ik dat wel weet, maar dat de jongens even snel gingen voordat we naar de stad gaan. Ze trapt er niet in. Wat wij doen mag niet. Ik raak geïrriteerd want ik heb voor twee nachten €6,- extra moeten betalen omdat ik 3 kinderen heb en zijn doen daar niets voor en nu gaat ze mekkeren omdat mijn kinderen gratis plassen! Ik vertel haar dat ik mijn €6,- inzet voor de plas. Dat mag niet zegt ze. Ik word echt giftig. Ik vertel haar hoe belachelijk het is dat ze extra kosten rekenen voor twee of meer kinderen, terwijl je voor iedere scheet die je hier laat moet betalen. Ik zeg dat ik me aan de regels zal houden en morgen meteen vertrek en dan loop ik weg en zij laat het erbij. Maar goed ook want ik had haar op het spoor gelegd…..Whoezaaa!

Ik moet ff flink doorstampen tot ik weer rustig ben, maar dan kunnen we weer gezellig verder. Ik vind het zo irritant dat we steeds extra moeten betalen voor de kinderen terwijl ze geen extra kosten maken voor een camping.

Tavira is leuk om door te wandelen. We hadden gelezen dat het een beetje klein Venetië moet zijn, maar wij hebben niet echt het wow gevoel hier. Er loopt alleen een rivier door de stad heen.

Bloemenmeisje
Churros mmmmmm
Leuk als die tegeltjes!

Na Tavira rijden we naar Santo Antonio p4n #12146. Hier zouden we dan toch echt frikandellen moeten kunnen vinden hahahah. De camperplaats is eigenlijk gewoon een parkeerplaats, maar er is wel een servicepaal om je vuile water te lozen en het schone te vullen. Vanaf hier lopen we zo het stadje in. We gaan meteen naar de bistro met frikandellen toe. We hebben geluk, ze staan echt op de kaart!

De jongens nemen een frikandel en een kroket en ik neem 1 frikandel, maar de bestelling gaat niet helemaal goed, want ik krijg twee frikandellen en de frikandellen worden als speciaal geserveerd, dat is een verrassing, wat we wat minder vinden. We schrapen het eraf en smikkelen alles lekker op. Super gezellig om zo met zijn twaalven te zijn. Na het eten bekijken we de rest van het dorp en de kerstmarkt.

Aan de overkant kan je Spanje al zien. Het begint al avond te worden.
Mijn ochtend uitzicht.

Als we wakker aan het worden zijn, dan wordt er aan de deur geklopt. Er staat een sinaasappelboer voor de deur. We kopen een net vol mega grote sinaasappels en de hele camper ruikt er meteen naar. Na de sinaasappelboer horen we iemand toeteren. Na de 6de keer toeteren ga ik is buiten kijken en daar komt een bakkertje aan rijden. Ik koop lekker wat broodjes en zo hebben we een soort ontbijt op bed. De sinaasappels zijn hier echt heerlijk. Als iedereen weer ingepakt is, dan rijden we weer verder. Sevilla is onze kerstbestemming! We rijden eerst naar een plek in de natuur in La Palma del Condado p4n #71085. Op deze plek willen we ook graag Rick’s verjaardag vieren.

Wij komen als eerste aan op de plek en verkennen even de omgeving. Ik loop een stuk omhoog omdat er nog een picknickplek op de kaart staat, maar deze is voor de camper niet bereikbaar. Er staat een verlaten gebouw met prachtige grafitti erop. Dit valt wel onder de categorie streetart.

Als de anderen er ook zijn dan gaan we samen nog een rondje lopen. In verband met privacy probeer ik geen foto’s te maken de anderen of blur ik hun gezichten op de foto.

Hier komt ik ook nog wat streetart tegen.
We gaan met zijn alle bbqen en Rick wil wakker blijven tot hij jarig is.
Nog 20 minuten 13 jaar oud.
5 over twaalf kruipen we snel ons bed in. Ik versier nog even snel de camper en zoek alle cadeautjes erbij.

Happy birthday lieve jongen 😘. We maken er een mooie dag van.

1 reactie op “15-12 tm 20-12 Frikandellen en feest!”

1. Hoi allemaal, nog van harte gefeliciteerd met Rick!!! En weer mooi geschreven Sandra. Fijne kerstdagen gewenst 🌲💌

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *