25-04 tm 2-05 Niet alles kan alleen maar leuk zijn.

Dat was gek. de camper is bij een garage voor een grote beurt en de oprit is leeg. Het voelt niet kloppend en mijn creativiteit om de camper gezellig te maken is bruut verstoord. Het gewone werk slokt ons weer op, dus we hebben ook niet zoveel tijd voor de camper, maar ik mis hem toch wel een beetje. Naast het gewone werk komt ook de rommelmarkt eraan. Ik heb een flinke berg spullen uit ons huis weten te trekken. We mogen voor Tims winkel zitten, dus Tim stel voor om dinsdagavond vast alle spullen die kant op te verslepen, dan hoeven we morgenochtend niet door de drukke straat met de auto.

De zaken lopen prima op de rommelmarkt en het zonnetje schijnt ook lekker. Ik ga met Fea even op sandalen jacht en we spreken af dat we echt alleen sandalen gaan zoeken, want andere spullen kunnen niet mee in de camper. We komen thuis met een robothondje, twee paar slippers, een knutselboek en een zeemeerminnenstaart. O, ja ook 10 tompoezen, want die had ik van te voren besteld en daar verheug ik me al een maand op. Maar die zeemeerminnenstaart is een droom van Fea en nu lag hij daar voor een euro. Komend weekend gaan we een weekendje kamperen en de camping heeft een binnenzwembad, dus Fea heeft er super veel zin in.

We verkopen lekker op de rommelmarkt en naast wat we alweer opeten en uitgeven hebben we nog €80,- verdiend. We zijn ook zeker wel de helft van de spullen kwijt. Donderdags brengen we de overige spullen naar de kringloop. Ook mogen we de camper weer ophalen. Joepie! Dinsdag hadden we nog even contact gehad met de garage en hij zei toen dat er niets speciaals gevonden was. Er zijn alleen wat standaard dingen vervangen. We zijn daar erg blij mee. Als we aankomen rijden dan staat onze camper al in het zicht op ons te wachten en mijn hart maakt een klein sprongentje. Tot we bij de garage aankomen en we €1731,- moeten afrekenen. WAT! Er was toch niets bijzonders? De man pakt de lijst erbij en er is toch van alles vervangen. Nieuwe remschijven voor en een nieuwe accu, verder nog wat slangen en dingen. We vinden het echt niet tof dat ze niet even gebeld hebben om dit te overleggen. Of het nu wel of niet noodzakelijk was om het te vervangen, het helpt als je het van te voren weet in plaats van dat ze zeggen “er is niets bijzonder”. De man snapt dat het niet zo handig is gegaan en hij wil ons €150,- korting geven. Ook krijgen we er een fleece deken en een pech onderweg service bij. De camper is nu in ieder geval klaar om op reis te gaan.

Wij daar in tegen nog niet. Vrijdag moet ik nog werken tot half 3 en dan vertrekken we snel naar Baarlo voor een minivakantie. Terwijl ik aan het werk ben, loopt Tim heen en weer om de camper te vullen. Ik vind het echt super irritant dat ik niet kan helpen, maar ik heb mijn handen vol met 4 kindjes. Om half 3 ren ik de camper in en zie dat Tim het meeste er in heeft zitten. Alleen de keuken mist nog wat handige dingen. Ik vul aan wat mist en dan gaan we op pad.

Het is een leuk vakantiepark en er zijn heel veel kinderen, dus onze kinderen vermaken zich prima. We testen onze skottel en dat gaat heel erg goed. Ik ben aan het twijfelen of we een oventje moeten kopen, maar als alles gewoon op de skottel lukt dan hoeft dat niet. Het is wel gedoe met 1 gasfles, want die moet nu steeds schakelen tussen de camper, zodat we de kachel kunnen gebruiken en de skottel. We willen dan ook een tweede gasfles. weer iets voor op de lijst. Ook merken we dat ons bed niet super lekker ligt. Als je er net in gaat liggen dan denk je dat het prima is, maar na een nacht slapen kom ik er toch een beetje kreupel uit en lijkt het wel of alles weer in model moet komen. De drang van de kinderen om op het campertoiletje te willen is gelukkig weg en ze gaan netjes naar het gebouwtje als ze moeten. We gebruiken het toilet alleen in de nacht of ’s morgens vroeg. Ik kom dan gelijk een probleem tegen. Ik kan prima op een openbaar toilet naar de wc, maar ik houd er niet van als het van die open hokjes zijn, waar je degene naast je zijn papiertje hoort dubbelvouwen. Ook al moet ik nodig poepen, zodra ik iemand naast me hoor rommelen schiet die poepdrang zo weer terug. Gelukkig komt het na een dag toch nog goed haha. Ik zal er na een jaar reizen vast geen last meer van hebben.

Maandag rijden we weer naar huis, na een zeer geslaagd weekendje weg. Ik had een kleine inschattingsfout met de tijd dat we bij de orthodontist moeten zijn, want Rick en Max gaan met beugel op reis. Het wordt een uitneembare dubbeldekker om hun overbeet een beetje bij te werken. Ik heb alleen in mijn hoofd staan dat we er om 3 uur moeten zijn en dan hebben we tijd genoeg. Toch kijk ik om 10:15uur even in mijn agenda en zie dat we er om 12:10uur moeten zijn. Dus vanuit de gezellige vakantiestand moeten we met mega haast terug naar Doetinchem. De jongens rollen zo vanuit de camper zo de stoel van de ortho in. We rijden na de ortho nog langs een campergarage voor een offerte voor een trekhaak en we krijgen de tip om de camper even te gaan wegen in Kilder. We dachten mooi, want we hebben nu een basis aan spullen mee en het is wel fijn  om te weten hoeveel ruimte er nog over is. Zijn we gewoon al 140kg te zwaar WAT! Hoe dan, er zit nog amper wat in de camper en we hebben nog allemaal lege kasten. eeeehhhhh, we moeten het even laten zinken. In Nederland is er een marge van 10% dus dat is prima te doen, maar niet alle landen hebben een marge en we willen liever niet te zwaar rondrijden. We moeten dus zeker zorgen dat alles wat de camper te zwaar is, in de aanhanger past. Stel we worden aangehouden en gewogen, die kans is vrij  klein heb ik begrepen, maar toch, dan moet je ter plekke de camper op het juiste gewicht brengen. Als alles dan in de aanhanger past dan hoeven we geen spullen achter te laten in de berm. We gaan ook even kijken of we dingen aan de camper zelf aan kunnen passen om hem lichter te maken. De bagagewagen die we net hebben gekocht die mag tot 400kg wegen, dus die moeten we misschien weer verkopen om een grotere aan te schaffen. Miep marktplaats kan dat vast wel regelen.

Het was in ieder geval weer een drukke week met nieuwe ervaringen, nieuwe problemen en nieuwe plannen. Ik voelde door het gedoe zelfs een beetje koud water vrees voor onze plannen. Ik ben blij als al het geregel een beetje achter de rug is en we op pad zijn met het juiste gewicht en de juiste aanhanger.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *