29-06 tm 03-07 Onze route door Duitsland.

Woensdag 29 juni rijden we weer weg van de camping met het te dure strandje. We willen nu eerst is opzoek naar een plek die wat goedkoper is. Als de plek wat minder geld kost dan blijft er meer over om leuke dingen van te doen. Ik gebruik 2 apps om plekjes te zoeken, campercontact en park4night. Het is dan nog afwachten of een plek ons ook echt aanstaat. Ik besluit eerst een plekje te zoeken waar we kunnen staan om boodschappen te doen. Ik ben namelijk gek op boodschappen doen in het buitenland. Ieder gek zijn gebrek zullen we maar zeggen. Het is ook wel een dikmaker, want ik wil alle onbekende lekkere dingen proeven, dus trek me uit die buitenlandse supermarkt als je me er ziet staan haha. Terwijl we het dorp naderen, zie ik langs de snelweg een strandje. Met Google maps vind ik er een route naartoe en we besluiten later boodschappen te doen en naar het strandje te gaan.

Dit is wel even een ander strandje dan op die camping en het kost niets. kijk daar houden we van.

Na ons bezoek aan het strandje, besluiten we onderweg naar onze nieuwe slaapplek een supermarkt te zoeken. Overal zijn rewe’s, lidls en aldi’s te vinden en meestal op een rij. Na een bezoek aan de Lidl, rijden we door naar onze slaapplek. Ik heb een gratis plekje gevonden bij een park en de recensies zijn erg goed. Daar aangekomen is de echte camperplek vol, maar volgens de recensie mag je 100m verder ook staan.

Het is werkelijk een prachtig plekje. Naast ons staat nog een camper. Er zitten wel wat lawaaiige, aangeschoten jongeren direct naast ons. We hopen dat ze er geen nachtfeest van maken. De jongeren gaan gelukkig weg en als het rustig is gaan de katten ook weer even de benen strekken. Ondertussen komen er nog wat campers bij, maar niemand zoekt contact met elkaar. We staan ondertussen met 7 camperaars op de parkeerplaats. We komen erachter dat om 18:00uur de wc’s sluiten en daarmee ook een kraan voor drinkwater. Iedereen krijgt er spontaan dorst van en de 3liter die we hebben is bijna op. We zetten snel iedereen op rantsoen. Van al dat drinken moet ook iedereen piesen, dus ff wachten tot de wc’s weer open zijn. De pot van de camper zelf is zo vol met 5 mensen.

Door het park loopt een rivier met veel stenen. Erg leuk om even in te spelen.
ik ben vergeten een foto te maken van het park, maar ik vond er een op google. We staan direct aan het park bij de pijl, maar het is nu wat groener.

Voldaan kruipt iedereen in bed, maar als Tim en ik gaan slapen, horen we een kat vechten. Ik ga de onze zoeken en hoop dat ze snel binnen komen. Ze komen helaas niet als ik roep, dus ik kruip toch mijn bed maar in. Ineens bekruipt me toch een onbehaaglijk gevoel. We hebben de stoelen buiten laten staan en ik bedenk me ineens dat we niet op een camping staan natuurlijk. Stel ze worden vannacht gestolen? Waar zijn de katten? En is het echt zo benauwd in ons bed? Ook hoor ik feestende jongeren en muziek in de verte. Niet echt slaap bevorderende gedachten en geluiden. Ik roep de katten nog een aantal keer uit het raam, maar dommel toch weg. Vervolgens schrik ik wakker van een nieuwe camper die midden in de nacht aan komt rijden. Ze lopen ook nog even rond met een zaklamp, irritant! Ik ga vanuit ons bed raampje alles maar een beetje in de gaten houden tot ik weer in slaap val. Even laten schrik ik weer wakker en ga de katten weer zoeken. Als ik de deur open doe dan schiet Lientje al naar binnen. Buiten zoek ik Sikkie nog even, maar hij is er niet. Ik ga weer slapen en als ik iets later mijn raam weer uit kijk, zie ik Sikkie aankomen. Ik klim maar weer is over Tim heen om ons bed uit te gaan en laat hem binnen. Eindelijk lukt het om te slapen tot 8 uur in de ochtend. Het lijkt wel of we op een druk schoolplein wakker worden. Blijkbaar zit er een school tegenover ons en de leerlingen ontmoeten elkaar in het park. Als iedereen de school in is, is de rust weer terug en de wc’s zijn weer open. We hebben verder nog een hele fijne ochtend in het park en we maken aan de picknicktafel het eerste schoolwerk met de kinderen.

Rond 2 uur pakken we alles weer in en we rijden naar de volgende plek. Ik maak nog even een praatje met onze camper buren. Zij hebben niets van de nachtelijke onrust gemerkt en vertellen dat ze ieder jaar met veel plezier aan het park staan. Toch wil ik er niet nog een nacht staan. Via de app vinden we een plekje in Itzehoe, waar een grote wekelijkse markt moet zijn. Het lijkt me leuk en we rijden er heen. Helaas is er geen markt en het is een ongezellige plek om te staan. We eten wat in de camper en gaan door. Op de app vind ik een gratis plekje bij een buiten zwembad. We rijden er heen en het is echt een fijne plek. We nemen het achterste plekje en zetten de camper iets van de heg af, zodat we de stoelen neer kunnen zetten. Op de gratis plekjes mag je geen camping gedrag vertonen en daar bedoelen ze mee, de luifel uitdraaien, zithoek maken en buiten eten bereiden. Toch zie je dat iedereen 2 stoeltjes neerzet en wij dus ook. Maar als we eenmaal staan, springen we eerst het zwembad in. We zitten nog in ons hoofd met dat flut strandje voor €17,- en dit leuke buitenzwembad voor €7,- voor het hele gezin is echt een spot goedkoop. We bestellen er gelijk patatjes bij. Max ziet frikandellen op de kaart staan en die wil hij wel. We bereiden hem vast voor dat het geen Nederlandse frikandel is. Het is inderdaad een soort gefrituurde gehaktbal en smaakt mij prima, Max vindt het niks.

Na het zwemmen gaan we even chille bij de camper. De katten komen ook weer even naar buiten. Het is hier heel erg rustig en dat merken de katten ook. Ze blijven dicht bij ons en Sikkie speelt met Fea mee.

Langzaam loopt de camperplaats weer vol. Een man alleen van de eerste camper komt onze kant op. Hij vraagt voorzichtig of we Duits spreken en als we ja knikken begint hij een gesprek. Het valt hem op dat er zoveel Nederlandse campers zijn. Andere jaren zag hij die nooit en nu wel 3 op een rij. We leggen uit dat camperen in Nederland steeds populairder wordt. We vertellen ook van onze reis en hij vertelt ons over een leuke plek in Denemarken. In Rømø is een leuke camperplaats en je kan daar met je camper het strand Op. Dat lijkt ons wel wat, dus we slaan de tip even op. Hij wenst onze goede nacht en met 7 campers op een rij gaan we slapen.

Daar aangekomen, zien we geen teken van een camperplaats, wel een grote tuin. We kloppen op de deur, maar krijgen geen gehoord. We lopen nog wat rond en dan ineens steekt een jong stel, half bloot en met verward haar hun hoofden uit het raam..ehhh, die waren vast even heel druk zo midden op de dag, hahahaha. Tegelijk komt er een mevrouw naar buiten en ze wijst ons een plekje in de tuin aan. Wat een heerlijke tuin om in te mogen staan. De badkamer delen met die mevrouw zelf,, dat voelt wat ongemakkelijk, maar ze stelt meteen voor om een was voor ons te draaien, dan stopt ze er gelijk wat van hun zelf bij.

We besluiten 2 nachten te blijven en we werken even serieus aan school. Alleen de katten hebben een beetje pech, want er lopen hier al 3 katten rond, dus we houden de onze binnen. Ze vinden dat helemaal niet leuk en beide glippen de deur uit als het kan. Ze blijven in de buurt en na een kwartiertje zijn ze weer binnen. Leuk hoor dat het zo goed gaat met de katten. Op de foto’s zie je dat we ons wel kunnen vermaken hier. We krijgen de was gewassen in een wasmand terug en ze geeft ons een droogrek. Ik hang onze was op en de onderbroeken van hun die er tussen zitten hang ik er ook maar bij.

binnen zitten vinden ze echt poep en ze kijken verlangend naar buiten.
Schoolwerk maken

Ik heb met Google maps een kaart gemaakt met onze route in Duitsland. Onze volgende stop zal in Denemarken zijn.

Start: Aalten, A: Gastatte Voss in Ahaus, B: winkelen in Greven, C: te dure camping in Rieste, D: zwemmen in de Silbersee, E: plekje aan het park in Sittensen, F: stomme plek in Itzehoe, G: Freibad Fockbek, Auto: privé tuin in Jubek.

4 reacties op “29-06 tm 03-07 Onze route door Duitsland.”

1. Wat ontzettend herkenbaar allemaal. Wij vertrekken 15 oktober a.s. en wij zijn erg benieuwd hoe het nu met de verschillende verzekeringen geregeld is en bij welke maatschappijen. Bedankt voor jullie reactie, en heel veel plezier!

1. Leuk dat jullie ook op pad gaan. Ik heb als ZZPer een adres gehuurd voor zakelijke post, dit adres staat bij onze verzekering genoteerd. Verder geregeld via onze verzekeringsadviseur. Ook hebben we een onderzoek laten doen door de SVB voor de zorgverzekering.
      Maar het blijft voor iedereen een zoektocht. Succes met jullie voorbereidingen en wie weet komen we elkaar eens tegen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *